Hipnotelevizor -

Facebook reklame smrde

Autor hipnotelevizor | 27 Jul, 2013 | read_nums (467)

     

     

    Nikada se više nećemo složiti koja je svrha fejsbuka, generacijski. Matorci će se, kao i u životu, šepuriti fotkama svojih klinaca. Oni singl plejeri će možda nasesti da je tu bezbedno naći nekog za multiplejer mod. Onda, ovi mlađi će deliti fotošopirane slike od subote (ne one kako povraćaš u ce-veu, nego one iz svog kupatila, pre nego što kreneš). Još mlađi imaju onu supermisterioznu primenu: "lajk i ja ti u inboks". Međutim, zanima li mister Fejsbuka šta mi radimo po tajmlajnovima i na koji način gubimo privatnost/dostojanstvo? Pa, donekle.


    Najveći deo fejsbučke populacije, normalno, ne zanimaju nikakve "teorije zavere", "teorije" uopšte. Fejsbuk je za zaaabavu, da se čuješ s rođaka u Švajcarsku i facebook is free and always will be. Jes', samo, nije li logično da bi vlasnik, kad mu se već može, dopustio sebi neku gratis zaradu? Samim tim dopustio i neke nevaljale, nevaljale stvari na svojoj mreži....


    Fejsbuk zanimaju naši linkovi, ali još više stranice koje lajkujemo. Na taj način, oni nas čitaju i formiraju ideju o tome šta su naša interesovanja. Onda to koriste da bi nam REKLAMIRALI, ili kako to oni kažu, PREPORUČIVALI nove stranice. Preporučuju nam stranice koje su u skladu sa našim dobro skeniranim interesovanjima. Nisam ni ja verovala kada su mi ljudi koji se u to dobro razumeju pričali, ali uverila sam se super lako. S obzirom na to da sam u jednom periodu lajkovala dosta stranica vezanih za unikatni nakit i materijal za isti, u preporučenim stranicama mi je odjednom sve bilo iz te oblasti... To mu dođe malo sumnjivo. Kako fejsbuk zna da meni baš to treba, da postoje šanse da lajkujem baš to? Pa lepo, analiziraju nas, svrstavaju u ciljne grupe i jednostavno znaju. Na taj način korporacije, firme, pa i najmanje radnjice, koje se oglašavaju po fejsu, obezbeđuju sebe i dolaze do većih para, samim tim su veće šanse i da će da nastave da se oglašavaju na toj mreži i tako sve ukrugukrug. 


    Dobro, ovo uglavnom ne važi za našu zemlju, gde riba od 12 godina lajkuje Dior, pa joj se preporuči i Prada, ona lajkuje i Pradu, a nema para, pa bude: "Dobro, vid'la sam, sad natrag na Farmvil!" Ali u zemljama gde potrošači imaju veću moć, lako je zapaliti ih dobrom reklamom. 


    Sad, reklamama smo svakako bombardovani, TV, novine, bilbordi, pa normalno i Internet ih je pun. I zašto je onda to tako loše?! Zato što su tvoje lične informacije ugrožene. Gomila ljudi zaposlenih u Fejsbuku ili u korporacijama kojima je to u interesu, bez problema, za šaku dolara, ima komplet uvid u tvoju privatnost. Sad, da li su krivi oni što to rade ili mi što otkrivamo previše o sebi gde ne treba, to mu je k'o da li je starija koka ili jaje. Poenta je da to što na fejsu nema pornografije, to što je članstvo besplatno, gomila igrica se igra besplatno... Ne znači da je sve i bezbedno. Zaštita... Moramo sami sebi da je obezbedimo, pre svega da pazimo šta objavljujemo. I, naravno, kritički da razmišljamo, da uvek zagrebemo ispod površine.... Jer, sve je suprotno od onoga što izgleda da jeste. :)


Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

Kategorije

Arhiva

Linkovi